به گفته وي تجهيزاتي که مدتهاست در گمرک معطل مانده شامل 28 لوکوموتيو، 21 واگن يعني سه قطار شهري و 18 واگن دوطبقه مربوط به خط تهران کرج است.
هاشمي در ادامه تصريح کرد: شرکت مترو آمادگي لازم براي ارائه خدمات مناسب به شهروندان تهراني را براي ماههاي پاياني سال دارد اما اگر اين تجهيزات به ما تحويل داده نشود کاري از دستمان بر نخواهد آمد.
در روزهاي گذشته نيز مدير عامل شرکت بهره برداري مترو تهران و حومه در اظهاراتي مشابه گفته بود: متاسفانه مدتي است تجهيزات و واگنهاي جديد مترو در گمرک به دليل عدم تامين اعتبارات متوقف مانده اند در حالي که محموله ديگري نيز به زودي وارد گمرک مي شود.
جعفر ربيعي با بيان اينکه براي کاهش سر فاصله حرکت قطارها در ايستگاههاي جديد نيازمند ورود سري جديد واگنها و تجهيزات مترو هستيم تصريح کرد: قرار بود تا آخر بهمن ماه چهار قطار جديد به خطوط داخلي مترو وارد شود اما متاسفانه با متوقف ماندن تجهيزات و واگن ها در گمرک اين امر محقق نخواهد شد.
مديرعامل سازمان قطار شهري تهران و حومه اظهار داشت: ما بايد امکانات و تجهيزات لازم براي تقويت مترو را در 6 ماهه اول سال تحويل بگيريم تا خودمان را براي اينکه با مشکل ازدحام روبرو نشويم براي 6 ماهه دوم آماده کنيم چرا که نيمه نخست سال از نظر تعداد مسافر، مترو خلوت است و اوج فعاليت کاري خطوط مترو در اوائل مهرماه و همچنين دو ماه پاياني سال است.
اين سخنان از سوي مسئولان مترو در حالي مطرح مي شود که تقريبا طي ماه هاي گذشته شاهد انتشار اخباري مبني بر احداث يا راه اندازي خطوط جديد مترو در مسير ها با افزايش نسير ها هستيم .
اين در حالي است که از ابتداي سال جاري همواره بر طبل عدم پرداخت مطالبات مترو از سوي دو لت کوبيده اند اما در عين حال معلوم نيست اين منابع مالي را از کجا تامين مي کنند .از سوي ديگر با توجه به تجربه اي پس از عدم توانائي در ارائه خدمات در مهر ماه وآبان ماه به دست آورده اند از همين حالا توپ را مي خواهند در زمين دولت بياندازدند.
از سوي ديگر مسئولان مترو به پرسش بايد جواب بدهند که طي يکي دو هفته گذشته که باز هم در ارائه خدمت با نواقصي همراه بوده اند باز هم بهانه آنها عدم ترخيص کالا هايشان از کمرگ است.
در واقع به نظر مي رسد با توجه به روزهاي در پيش و احتمال بروز اشکالاتي در خطوط مترو از همين حالا آنها اقدام به فرا ر رو به جلو کرده اند تا شهروندان تمام تقصيرها را متوجه دولت بدانند.
اما اگر کمي به فکر شهروندان بودند به جاي اينکه دنبال افزايش ارقام در کارنامه کاري خود باشند مي توانستند کمي از هزينه احداث هاي جديد را که عملا بلا استفاده هستند را به ترخيص کالا از گمرک وهمچنين ترميم ناوگان خطوط اصلي وفعال اختصاص بدهند .
100
انتهای پیام/